Eindelijk....de tekendozen uit de kast gehaald


Vroeger tekende en schilderde ik, maar in de loop van de jaren zijn de potloden, penselen en alles wat erbij hoorde, opgeborgen. Bij de verhuizing 10 jaar geleden heb ik me serieus afgevraagd of ik ze ooit nog zou gebruiken.
Toen mijn jongste zoon een kunstopleiding ging doen, heb ik hem alle schildermaterialen gegeven. Ik zag me niet meer in de weer met doeken en acryl, ik had het niet meer in de vingers. Zoiets voel je gewoon.
De tekendozen heb ik gehouden en vanavond heb ik ze na lange tijd weer open gemaakt. Ik ben bezig met een andere blog en daarvoor wilde ik een leuk plaatje maken. Met behulp van wat voorbeelden en mijn eigen portret, heb ik eerst een tekening gemaakt.

Met ecoline (waarvan ik dacht dat ik nog meer kleuren had) heb ik bruin en groen aangebracht.
Ik had ook nog vulpenpatronen in heel verschillende kleuren. Die komen nog uit de jaren tachtig en waren bijna ingedroogd.
Misschien heb ik juist de moeilijkste kleuren gebruikt (rood en oranje). Vooral rood ging een eigen leven leiden...

Het geel en de blauwen komen van aquarelpotloden. Het is een mix van alles geworden. 
Goed...voor een eerste keer na jááren en met vreselijke stijve vingers (het is net als pianospelen, ik moet er gewoon weer inkomen), is het resultaat best ok.
Ik ben een paar uurtjes zoet geweest. En met Studio Brussel (live verslag van Tomorrowland) op de achtergrond, was het heerlijk.
Ik heb de smaak te pakken :-) 

Reacties