Bloem in progress


Bloem in progress, zo noem ik 'm maar. Want ik ben er niet tevreden mee. Het was een waar geworstel met deze bloem. Ik had wat in mijn hoofd en heb het proberen te maken. Maar het heeft wat anders uitgepakt dan gehoopt.

De bladeren heb ik van slappe klei gemaakt en gevormd. Om te zorgen dat ze vorm behielden heb ik ze, gesteund door krantenpapier, laten drogen. De oppervlakte van de bloem is net zo groot als de oven: ca. 60 x 60 cm.

Met de kwast heb ik hoogglans witte glazuur (SG 1830) op de bovenkant van de bladeren aangebracht en dat had ik beter niet kunnen doen. De spuit was kapot, vandaar die (stomme) actie. De rest heb ik met mat transparant afgemaakt. Misschien moet ik niets zeggen, want op de foto's valt het gestuntel met de kwast niet zo op 😉.

Het kan dus zijn dat deze bloem nog eens in het zwart terug komt. En als dat te heftig is, spuit ik 'm knalgeel.... in progress dus.



Reacties