Megasjaal....zo één waarin je jezelf helemaal in kan weg stoppen



Ik had nog wol over van de vilten tassen. Omdat ik snel resultaat wilde en geen zin in ingewikkelde breipatronen had, heb ik sjaals gebreid.
Deze sjaal is 165 cm lang, 50 cm breed en 700 gram zwaar. Een flinke sjaal dus....echt iets voor mannen!

Wil je zelf aan de slag, dan help ik je hier op weg!
Want al is het heel wat wol... het niet zo moeilijk dit zelf te breien.


Voor een sjaal van een afmeting van 165 x 50 cm heb je 14 bollen wol (van 50 gram) nodig! 
De wol die ik heb gebruikt is een blend van 65% Wol en 35% Alpaca, naald 5.

Gebruik een breinaald met dikte 10 want je gaat dubbel breien! Ik gebruik het liefste een ronde breinaald, om het gewicht dat er uiteindelijk aan komt in het midden te hebben.

Zet 44 steken op met dubbel garen. Brei in gerstekorrelsteek.
Brei een x aantal rijen (wat je mooi vind) en wissel één van de kleuren en brei verder. 
Ga zo door tot je een lengte van 165 cm hebt bereikt.
Een kind kan de was doen ;-)
Voor de wissel van de kleuren gebruik ik de Russische methode omdat je bij een sjaal geen voor en achterkant hebt van het breiwerk.


Succes!

Als je er niet uitkomt, of je hebt vragen ...dan hoor ik het graag!



Reacties