Een heerlijke deken om te cocoonen


Dit is een project waar ik wat langer mee bezig ben geweest.
Niet zo zeer met het digitaal breien van 35 vierkantjes, dat ging best vlot, maar met het aan elkaar haken daarvan tot een deken. Hoe goed ik ook kan breien....haken lukt alleen met behulp van YouTube filmpjes, om het daarna weer net zo snel te vergeten 😏.

De deken is gemaakt van dubbele wolgaren (blend van 65% Wol en 35% Alpaca), naald 5.
Hij is 180 cm x 135 cm groot en weegt 3 kilo. Heerlijk dus om daar tijdens de winter onder te liggen!

Het is een inspiratie op een patroon van Drops Design. Mijn deken is gebreid met een naalddikte van 10 en is daardoor stoerder!

Het aan elkaar haken van de lapjes was één ding, het afwerken van alle losse eindjes een tweede. 
Daarnaast merkte ik dat het geheel best kwetsbaar was. De deken bleef bijvoorbeeld makkelijk hangen achter een gesp van een riem. De lapjes kregen een open structuur door het gewicht van de deken.
Daarom heb ik besloten de deken te voeren met joggingstof. Ik heb de goede kant van de stof tegen de deken vast gemaakt. Met de hand wel te verstaan! Dat was ook een klusje.
Maar het resultaat mag er zijn. Een superfijne zware deken die een stootje kan verdragen.

Reacties